Procurar na Bubok

robertogomezfernandez

The present research aims at illustrating the newcomer™s process of becoming an ˜emergent plurilingual™ member of a heterogeneous and multilingual primary school classroom in Luxembourg. It is a 8 month case study about a child belonging to one of the ethnic and linguistic communities most affected by school failure in Luxembourg, namely ˜Romanophones™ or romance-language speaking students. The country of Luxembourg has three official languages and a great diversity, both factors demanding a unique educational system. The Luxembourgish educational system is then confronted with the common practice of trilingualism and a high proportion of foreigners in its classrooms. A detailed analysis of the actors in contact with this child, including the different teachers, parents, and peers, allows for an observation of which practices are legitimated and which ones are marginalized. It also provides valuable insights on how such practices emerge and how the newcomer™s identity evolves within the class group.


Quer informação sobre como publicar a sua obra? Indique-nos o seu telefone e ligamos-lhe sem qualquer compromisso.

Inserir o nome

Inserir o telefone

Inserir o E-mail

Inserir um e-mail válido.

Escolha o estado do manuscrito.

O objetivo da recolha dos seus dados é poder atender ao seu pedido de informação, sem os transferir para terceiros, sendo responsável pelo tratamento que a Bubok Publishing, s.l.. A legitimidade baseia-se no seu próprio consentimento, tendo o direito de aceder, retificar e eliminar os dados, bem como outros direitos, como explicado na Política de Privacidade

Deve validar que não é um robô.

Obrigado por contactar com a Bubok, a sua mensagem foi enviada com sucesso. Um responsável do nosso departamento de apoio ao cliente entrará em contacto consigo com a maior brevidade possível.
Enviar