Revista Portuguesa de Marketing, Vol. 19, Nº 36


This issue of RPM is composed of four research articles and an invitation to submit papers to a very special issue. The four research articles propose a variety of approaches associated with social marketing campaigns, employer branding, consumers’ choices towards hyper and supermarkets and the importance of package design in the pharmaceutical industry. All articles have undergone a rigorous double-blind review process. The last paper formalizes an invitation for a special issue, dedicated to Essays on Leadership and Marketing Management.

Articles published in this issue:

. Social marketing through communication campaigns: the Portuguese Association for Victim Support Case (APAV). Ana Teresa Machado, Ana Cristina Antunes, Sandra Miranda

. The role of employer branding on attracting, developing and retaining talent: the case of a leading Portuguese business group. Bianca Sousa, Paula Arriscado, Pedro Ferreira, Helena Quesado

. Are assortment variety and stock-failures management in Hypermarkets and Supermarkets an important factor for consumers to develop a store-type preference, willing to come back and continue to buy. Sílvia Faria, Pedro Ferreira, Vitor Carvalho

. How Portuguese consumers evaluate packages of OTC medicines. Sónia Cântara, Hannele Kauppinen-Räisänen, Daniel Sá

. Call for papers: Special Issue: Essays on Leadership and Marketing Management: Reflecting on the past, projecting the future. Patrícia Araújo, Susana Santos

********************************

The editorial staff, reviewers and authors are thankful for all these contributions and we hope that you, the Reader, continues to find the material presented in RPM useful, original and compelling. We welcome submissions of new materials that might further advance the understanding of marketing and consumption.

********************************

Revista Portuguesa de Marketing is an international journal, the first scientific marketing journal in Portugal. Born in 1995, with 36 issues, is published twice a year on a regular basis, plus special editions on key trendy themes in marketing and consumer behavior research.

Indexed and Abstracted in: ProQuest | EBSCO | Latindex.

ISSN: 0873-2949

www.rpm.pt

EUR 15,60
Quantidade
+
Adicionar ao carrinho de compra
Iniciar compra

Pague como quiser

Cartão de crédito
Paypal
Transferência bancária
detalhes do produto:
  • Editor: IPAM Lab - Unidade de Investigação em Marketing e Consumo
  • Estado: Venda em Bubok
  • Nº de páginas: 77
  • Tamanho: 210x297
  • Miolo: Preto e branco
  • Paginação: Colado
  • Acabamento da capa: Brilho
  • eBooks vendidos: 1
  • Livros vendidos: 1
  • Última atualização: 22/08/2023
  • ISBN Acabamento em capa mole: 0873-2949
Não existem comentários sobre este livro Registe-se para comentar este livro
Outros livros do autor
Outros livros que lhe podem interessar

A livraria Bubok possui mais de 70.000 títulos publicados. Ainda não encontrou o seu? Apresentamos-lhe algumas leituras recomendadas baseando-nos nas opiniões dos leitores que compraram este livro. Não é o que procurava? Descubra toda a nossa selecção na livraria: ebooks, publicações em papel, downloads gratuitos, temáticas especializadas... Felizes leituras!

A Bubok é uma editora que oferece a qualquer autor as ferramentas e serviços necessários para editar as suas obras, publicá-las e vendê-las em mais de sete países, tanto em formato digital como em papel, com tiragens desde um exemplar. Os acordos da Bubok permitem vender este catálogo em centenas de plataformas digitais e livrarias físicas.
Se quer descobrir as possibilidades de edição e publicação para o seu livro, entre em contacto connosco através deste formulário e começamos a trabalhar com o seu projecto.